בנט מגנה את דברי בר לב: "אסור להכליל ציבור שלם"

אבי רבינא 2 Comment on בנט מגנה את דברי בר לב: "אסור להכליל ציבור שלם"

בנט נגד בר לב: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם"

צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט מגנה את דבריו של השר לביטחון פנים, עמר בר לב על "אלימות המתנחלים". "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים", מסר בנט לפני זמן קצר. "תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

כזכור, השר לביטחון פנים עורר זעם רב בימין לאחר שבתום פגישה שקיים אתמול (שני) עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הוא כתב כי "תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

בר לב ספג ביקורת רבה על דבריו, כולל משותפתו לממשלה, שרת הפנים איילת שקד, שהגיבה אתמול לדברים וכתבה: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקת"בים על יהודים שקורים מדי יום – רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרש"פ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".

ח"כ עמיחי שיקלי הגיב: "בר לב הוא שר ביטחון הפנים הגרוע ביותר שהיה אי פעם למדינת ישראל".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ וראש מועצת שומרון, יוסי דגן קראו לראש הממשלה לגנות את דברי בר לב. "‏ראש הממשלה בנט, בכל דקה שאתה שותק ולא מגנה את דברי בר לב, שר בכיר בממשלה שלך, אתה שותף לדברים הבזויים ולמשמעות שלהם", כתב ראש מועצת בנימין. "מצופה שתוקיע עלילת דם והתרת דם נגד מתיישבי יהודה ושומרון. השתיקה שלך מסיבה נזק בינלאומי כבד להתיישבות ולמדינת ישראל. מוטב מאוחר".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הגיב: "שר במדינת ישראל, בחוצפה ובהתנשאות, מכפיש חצי מליון מאזרחי מדינת ישראל. מכפיש את החלוצים הגיבורים, מלח הארץ מיישבי הארץ תושבי ההתיישבות ביו"ש. ובכך למעשה מכפיש את תושבי מדינת ישראל כולה, ללא בושה.

"רק אתמול בזמן שבר לב נפגש עם תת מזכירת המדינה האמריקאית, הותקפו בשומרון על הכביש המרכזי 505, אזרחים יהודים, באבנים ובבקבוקי תבערה, כלומר ניסו לרצוח אותם, על כך הוא לא טרח לדבר עם מזכירת המדינה.

"אני דורש מראש הממשלה נפתלי בנט לגנות את האמירה הזו להוקיע אותה ולדרוש ממנו התנצלות לאלתר. זו חרפה. אנחנו לא נקבל הכתמת שמם של החלוצים העומדים כחומה בצורה להגנה על מדינת ישראל. מיישבי לב הארץ.

השרה איילת שקד נהגה נכון כשיצאה מיד חזיתית נגד ההכפשה וההכללה הזו, ראש הממשלה בנט הוא הנושא באחריות הכוללת והוא חייב להביע את גינויו בחריפות", מסר דגן.

הבוקר הגיב בר לב לביקורת וכתב: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".

חה"כ שמחה רוטמן הגיב: "כְּכֶלֶב שָׁב עַל קֵאוֹ כְּסִיל שׁוֹנֶה בְאִוַּלְתּוֹ. רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו, תִּקְוָה (חדשה) לִכְסִיל מִמֶּנּוּ. תודה רבה לשר לביטחון פנים, שבכל ציוץ שלו רק מחדד עד כמה בנט, שקד, כהנא, אורבך, סער, אלקין, האוזר והשכל הם חסרי השפעה ומעמד בממשלת הזדון האטומה הזו".

ובהמשך לדבריו, קיים היום בר לב סיור באזור חוות מעון, יחד עם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי. תושבים באזור אמרו לתנועת "אם תרצו" כי הסיור לא תואם איתם כלל ואף תושב או נציג יהודי לא הוזמן לסיור או לסקירה. לעומת זאת, במקום המתינו פעילי ארגוני שמאל. הסיור הינו בהמשך לסיור של ועדת החוץ והביטחון שהתקיים ביום ראשון באזור, אשר מתקיים לדברי תושבים באזור אך ורק כדי לסקור את 'אלימות המתנחלים' בשטח.

יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג הגיב לדברים ואמר: "העובדה הבלתי נתפסת, ששר הבט"פ והמפכ"ל הופכים את עצמם לזרוע הביצוע של ארגוני השמאל הקיצוני, חייבת להביא להשלכות מיידיות בשטח. אם לא מספיק שהתושבים באזור מתמודדים עם פרובוקציות במימון האיחוד האירופי, עם טרור ערבי בלתי פוסק, עכשיו זרועות השלטון פונים נגדם? איך ייתכן ששר בממשלת ישראל והמפכ"ל מגיעים לאזור כלשהו במדינת ישראל כדי לפגוש ערבים ופעילי שמאל, וכלל לא טורחים לשמוע את גרסת התושבים היהודים ולא מזמינים אף תושב ואפילו לא את ראש המועצה?

מישהו חייב לרסן באופן מיידי את הנזק החמור שבר לב והמפכ"ל גורמים להתיישבות ביו"ש, לביטחון ישראל ולמעמדנו בעולם. סיור שייזכר לדיראון עולם".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לסיור: "מדובר בביזיון, במקום ללכת לחוות מעון, צריכים המפכ"ל ובר לב לחפש אלימות באום אל פחם, בכפרים, או ביישובי הפזורה ולמחות שם נגד אלימות ותמיכה בטרור". בן גביר הוסיף: "מדובר בשר לביטחון פנים הכי כושל בישראל מאז ומעולם, פחדן, שמאלן ומעל הכל לא חכם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מה אתם מצפים מאנשים בורים כאלה?
    המשטינים הכי גדולים יוצאים משמאלנם הבאושים

  2. 1

    אסור להכליל אבל לפלס